24 June 2010

Omtrukket retrosofa

Mitt første innlegg om "noe annet"...

Dette er mitt første innlegg, av den kreative sorten, som ikke handler om et bilde jeg har laget, men et annet prosjekt, nemlig en sofa! Den kjære, gamle sofaen vår, vår egen lille retrosofa, den første sofaen vi eide, og den første sofaen jeg egenhendig sydde nye putertrekk til, og dermed gav litt nytt liv... Den er nå solgt! Et kapittel er forbi, og vi skal videre i livets reise...

Oh-la-la, nå ble det vel poetisk her :-) Men gode nyheter, sofaen er foreviget i bilder, og jeg benytter anledningen til å dele mitt første møbelsøm-prosjekt med dere. Det ble ganske bra syns jeg, selv med små feil her og der. Men om et lignende prosjekt kommer seilende min vei har jeg lært og vil sannsynligvis (forhåpentligvis?) være flinkere og gjøre færre feil...


Sett rett forfra ser putene stramme og fine ut, men ser man nøye etter, særlig på detaljbildet, er putene kanskje for stramme slik at de "gaper" litt. Men skitt au, ikke mer enn at vi sluttet å se det allerede etter noen få dager. Stoffet er jeg derimot veldig fornøyd med, både fargen og kvaliteten. Vi fant etter en del leting en nydelig gråbeige, glatt ullblanding i god og slitesterk kvalitet. Siden stoffet er i ull (som ikke klør eller loer siden det er glatt) var sofaen deilig og varm å sitte i, noe jeg satte særlig pris på tidlige morgenstunder hvor jeg fortsatt var hustrig, trøtt og kald, og trengte litt tid på å våkne skikkelig. Da var det deilig å krype opp i sofaen under et deilig ullpledd og med en kopp varm kaffe i hendene mens den nye dagen ség inn i bevisstheten.


Men det er historie nå, for for to dager siden ble sofaen hentet og har fått nytt liv i en ny familie. Så, for å avslutte, krydrer jeg med et nærbilde av en ekte retrodetalj. Herved presenteres en blomsterrosett i fineste skai...

 Ha en alle tiders dag, og nå skinner solen, hurra!

post signature

No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)