16 October 2010

Vært på lime-slang noen gang ?!?


Epleslang er for meg eksotisk. Ingen i nabolaget mitt har noen gang hatt epletrær. Ikke kirsebærtrær heller for den saks skyld. Derfor har jeg aldri vært på epleslang. Men jordbær, raps, rips, stikkelsbær og solbær fantes i nabolaget, og var derfor et yndet røvermål da jeg og mine venner var små.

Om enkle epletrær er eksotisk for meg, kan dere tenke dere hvor mye mer eksotisk limetrær er for meg... Jeg oppdaget plutselig at parkene her er fulle av limetrær. Og ikke nok med det, de bugner av frukt. Masse moden lime-frukt i hvert eneste tre! For en hageelsker som meg, som hele livet har vært stuet så langt nord at ikke en gang bringebærene modnes før snøen kommer, er det en ekstatisk følelse. Og det kløøør i fingrene etter å plukke ned en frukt. Bare én eneste lime... Bare for å kjenne på følelsen av å plukke den! Men foreløpig har jeg ikke turt... Og jeg er jo kanskje litt for gammel til å gå på slang..? Vi får se om kveldens mulm og mørke gir meg motet jeg trenger, tjhihi ;-)

Ha en alle tiders dag!

- Rutheart -

2 comments:

  1. Heisan

    For en utsikt du har, mot limetrær!
    Helt eksotisk, forstår godt at du har lyst å høste dem...

    Syntes du skal ta deg en liten tur i kveld og riste litt i trærne hvertfall...hi.hi

    Ønsker deg en flott søndag!

    Klem fra meg

    ReplyDelete
  2. Hei igjen på søndagskvelden..

    Takk for koselig hilsen, alltid så kjekt når du kommer innom.

    Jeg har som deg leitet lenge etter vanlig gjenbruksbutikker i Frankrike. Det blir mer at en kan finne noe på lokale marked, eller på antikkmarkede. Sengen på bildet er tatt på antikk og bruktmarkede i Cannes som er fast om mandags formiddag ( der det er grønnsaksmarked ellers i uken, om du er kjent ...)

    De andre bildene er tatt i hagen på en antikkbutikk nær St.Tropez.
    Jeg har sjeldent sett så mye fine gamle saker til hagen før som der. Har aldri sett så dyre priser før heller... det ble nok bare shoppet med øynene der ja:))

    Ønsker deg en fin ny uke, stor klem

    ReplyDelete

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)