24 October 2010

Når sant skal sies


Når sant skal sies... jeg er en ordgnom. Jeg er en som elsker å sjonglere med uttrykk og ord. Jeg elsker å bruke ord, og å bygge setninger, med doble betydninger. Jeg har alltid likt å skrive tekst med skjulte eller underliggende meninger. Det samme gjelder det jeg maler. Alt har en betydning, en underliggende mening. Jeg forsøker å skape en stemning med det jeg skriver og maler. Jeg liker å male et bilde i stemning, eller et landskap i ord.

Et landskap som, i følge min medsammensvorne companjong, i blant er et skikkelig tåkelandskap.. :-)


Men det er sånn jeg liker det. At noe er tilstede i en tekst, eller et bilde, uten at man kan se det helt tydelig. At det er noe man bare skimter. At man må la tankene flyte for å kunne se det underliggende. Og i et lite glimt ser man det helt klart... eller kanskje var det bare innbildning. Akkurat som i et tåkelandskap.

Bildet over heter "Når sant skal sies..." og er en slags fortsettelse av "so long".

Hva skimter du i dette bildet?

 - Rutheart -



Ps! Siden pc'n min har fått kolavippen er bildet tatt med mobilkamera og lastet opp via mobilen... Dere får unnskylde kvaliteten:-)

(Bildet er forresten en akvarell, 25 x 30 cm, 270g/m2.)

No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)