04 January 2013

Goodbye Christmas, og Godt nyttår!


Det har vært en fin jul i heimen.

Koselige forberedelser med
bl.a. laging av knekk, dekorasjoner med svibler, marengstopper, vasking og stryking av duker og gardiner. 
Så kommer endelig julen, med koselige besøk, god mat og hyggelige morgenstunder med kaffe.
Nyter tiden til fulle.
Og så, plutselig er tiden over, julen forbi, og pynten skal tas ned, ryddes vekk, vaskes bort og ristes av.
Jeg er alltid litt ambivalent når vi kommer til denne delen av julen,
avslutningen. 

På den ene siden tenker jeg tilbake og tenker at det har vært en fin tid, "vel blåst", endelig ferdig, og at det blir godt med hverdag igjen. Men samtidig blir det et lite vakum, litt tomt på en måte. Juleforberedelsene går over så lang tid, og det er så mye kos og spenning knyttet til den. Men, så nå når det er over, ja, da sitter jeg igjen med en lyst til å forberede noe annet.

Men hva??
Det er jo fortsatt lenge igjen til påske! :-)
Hva gjør du når når julen er forbi?

Jeg vil gjerne se dine januarprosjekter
Legg inn link til bloggposten i skjemaet under:

No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)