06 August 2012

Saftig glutenfri gulrotkake



Glutenfri kake har jeg aldri laget før.
Men da jeg skulle lage kake til jobb, hvor flere har glutenintoleranse, måtte jeg prøve meg på oppdraget. Jeg søkte etter "glutenfri gulrotkake" og kom over denne fantastiske oppskriften på Glutenfritt Liv. Den er laget som en vanlig gulrotkake, men melet er byttet ut med glutenfri melblanding. Jeg brukte glutenfri melblanding for kaker, noe som fungerte kjempebra!

I oppskriften står det at man skal ha i hakket kokesjokolade, men vær obs på at de mange av kokesjokoladene inneholder gluten, så jeg kuttet ut sjokoladen.
Kaken ble likevel KJEMPEGOD! 


 En virkelig vinnerkake hos alle dem med glutenintoleranse,
og hos alle andre også! ;-)  


No comments:

Post a Comment

Tusen takk! Jeg blir veldig glad for din kommentar:-)